Urcuş duhovnicesc pe urmele sfinţilor

vineri, 12 octombrie 2012

| | |


Ocrotitoarea Moldovei a fost cinstită în ultimele zile de mii de pelerini ajunşi la Iaşi pentru a înălţa rugăciuni cuvioasei mult folositoare. Atât cei tineri, cât şi cei bătrâni au aşteptat în noaptea de miercuri spre joi dimineaţă pentru a fi scoase în curtea Catedralei mitropolitane moaştele Sfintei Parascheva şi ale Sfântului Teofil.

Pelerinii aflaţi în incinta Catedralei mitropolitane din Iaşi au avut bucuria de a săruta moaştele Sfântului Teofil cel nebun pentru Hristos, chiar la momentul sosirii în curtea sfântului lăcaş. Odorul de mare preţ, adus de o delegaţie a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei şi a Mănăstirii Kitaev din Ucraina, a fost întâmpinat de Înalt Preasfinţitul Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, şi de părinţii slujitori de la Centrul eparhial Iaşi. Înalt Preasfinţia Sa a subliniat că moaştele Sfântului Teofil sunt prezente la Iaşi spre închinarea credincioşilor cu prilejul împlinirii a 370 de ani de la Sinodul de la Iaşi din anul 1642. "Prezenţa ucrainenilor, a grecilor, a muntenilor la acest sinod a fost o realitate teologică ce a aprobat mărturisirea de credinţă a Sfântului Petru Movilă", a spus IPS Teofan. Pe parcursul nopţii de miercuri spre joi, racla cu fragmentul din moaştele Sfântului Teofil a rămas în paraclisul din Reşedinţa mitropolitană.

"Am venit mai devreme în acest an pentru că am probleme de sănătate, fiind operată de două ori. Este al patrulea an când vin la Iaşi pentru a mă închina şi a mă ruga Sfintei Cuvioase Parascheva. Sunt însoţită de două cunoştinţe care au venit pentru prima dată la sfânta. De fiecare dată când am venit la Sfânta Parascheva şi m-am rugat, toate dorinţele mi s-au îndeplinit. Am cerut cuvioasei cu ani în urmă ca fata mea să-şi găsească serviciu. Această cerere, dar şi altele mi s-au împlinit", a declarat Ana Oprea din Oradea. 

Ieri-dimineaţă, PS Calinic Botoşăneanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, a oficiat Acatistul Sfintei Cuvioase Parascheva şi al Sfântului Cuvios Teofil, iar apoi a urmat scoaterea în procesiune a raclelor celor doi sfinţi. Pelerinii care au stat pe timpul nopţii la rând pentru a aştepta să se închine la raclele sfinţilor ne-au mărturisit că au făcut acest lucru din evlavie şi pentru a trăi un sentiment de bucurie. "De cinci ani de zile vin să mă închin moaştelor Sfintei Parascheva. M-am aşezat la rândul pelerinilor aseară (n.r. miercuri) la ora 23:00. Mereu m-am simţit altfel după ce am ieşit de aici, mai ales după ce am stat la rând. A fost frig, dar am mai citit un acatist, am mai vorbit cu ceilalţi oameni şi astfel a trecut timpul", a mărturisit Ramona Ciucanu din Piatra Neamţ.

Până aseară, peste 15.000 de pelerini s-au închinat la moaştele Sfintei Parascheva şi ale Sfântului Teofil.

Luni, 15 octombrie 2012, Patriarhul României şi Mitropolitul Cehiei şi Slovaciei vor participa la Sfânta Liturghie la Mănăstirea Văratec şi vor vizita Căminul de bătrâni "Monahia Nazaria" al acestei mănăstiri.

Sursă: Ziarul Lumina