Au fost anunţaţi câştigătorii concursului de videoclipuri Pro-Life organizat de Action Life Ottawa

miercuri, 1 mai 2013

| | |

Ottawa, 15 Aprilie 2012 (LifeSiteNews.com) – Aşa cum s-a anticipat, Action Life Ottawa, organizţia educaţională pro-life din Capitala Canadei, a anunţat săptămâna trecută câştigătorii concursului Video Pro-Life.

Doi câştigători au fost selectaţi să–şi împartă premiul oferit în competiţia de anul acesta: Dominic Baklinski din Purdy, Ontario a câştigat Locul I şi un premiu de 500$ pentru video-ul “The Loving choice (Alegerea de a iubi)”. Angela Henry din Combermere, Ontario a obţinut Locul al II-lea şi un premiu de 250$ pentru video-ul intitulat “Solidaritate: Salut viaţa”.

Competiţia s-a adresat elevilor de şcoală generală şi liceu, de la clasele a VII-a la a XII-a, care şi-au folosit talentele creative în a produce un video scurt care să promoveze conştientizarea şi respectul pentru viaţa oamenilor până la conceptul de moarte naturală.

Dominic, un elev de clasa a X-a, spune că ideea acestui video s-a dezvoltat din propria-i teamă faţă de multele femei care aleg să renunţe la sarcinile neplanificate, în timp ce multe alte cupluri, care nu pot avea copii, ar fi fericite să adopte unul, dacă ar fi disponibil.

Dominic 
Nu am văzut niciodată un videoclip Pro-Life care să specifice unde mama ar putea să dea spre adopţie copilul, deci am dorit să încerc ceva de genul acesta’”, a afirmat Dominic pentru LifeSiteNews.

Când a aflat că a fost selectat câştigător al competiţiei Dominic a spus că, la început, nu-i venea să creadă, apoi a început să alerge prin casă, strigand: “Am câştigat!”.

Dominic i-a mulţumit Organizaţiei Action Life pentru iniţiativa acestui concurs, care l-a stimulat să creeze clip-ul realizat. “Am avut multe de învăţat în timp ce realizam acest video, atât despre condiţiile de viaţă, pe care nu le cunoscusem, cât şi despre cauza pro-viaţă. Mulţumesc, Action Life! Sper să mai pot face asta şi altă dată”.

Angela Henry, o elevă de clasa a XII-a, care a câştigat cu video-ul ”Solidaritate: Salut viaţa!”, ce se concentrează asupra generaţiilor viitoare, persoanelor în vârstă, persoanelor cu dizabilităţi şi nevoiaşe, a spus că a citit despre concursul LifeSiteNews, iar după ce a participat cu Dominic la realizarea clipului lui, s-a decis să intre în concurs cu propriul ei videoclip.

“Iniţial, video-ul meu trebuia să se concentreze asupra generaţiilor viitoare şi vârstnice. Oricum, după ce am citit din nou un articol de pe LifeSiteNews, mi-am schimbat părerea şi am inclus şi persoanelor cu dizabilităţi şi nevoiaşe. Citatul lui Louis Harbour de la Action Life a fost cel care m-a făcut să îmi schimb abordarea”.

“Am fost atât de emoţionată cand am primit email-ul care îmi spunea că am câştigat”, a spus Angela. “M-a surprins. Speram să câştig, dar nu mă aşteptam să se întâmple cu adevărat”.

“Vreau să-i mulţumesc Organizaţiei Action Life pentru iniţiativa concursului şi pentru că ne-a dat şansa să facem acest lucru”, a concluzionat tânăra artistă. “De asemenea, doresc să-i mulţumesc site-ului LifeSiteNews pentru articolul care m-a ajutat să creez videoclipul”.

Action Life Ottawa a lansat competiţia pe bază de video în 2010, ca mod de a ajuta elevii să-şi transmită mesajele pro-viaţă. “Deşi avem acces la sistemul şcolar, există impedimente şi obstacole care apar uneori în calea elevilor în a-şi face cunoscute ideile pro-viaţă. Unele obstacole sunt de tip politic, dar multe dintre ele sunt de natură practică şi logistică”, a afirmat Directorul executiv al Organizaţiei Action Life, Louis Harbour.

Harbour a punctat faptul că esenţa campaniei, bazată pe crearea de materiale video de către tineri şi postarea lor pe youtube, este că acestea  pot  să ajungă la oameni bogaţi care altfel nu ar afla despre mesajul elevilor.

“Cu siguranţă şansa de cunoaştere este mai mare dacă există promovare. Faptul că se vorbeşte de la tineri la tineri, are, de asemenea, un impact extrem de favorabil, datorită modului de prezentare a competiţiei între elevi. De asemenea, îi stimulează şi premiul în bani”.

Traducere: Laura Savin