Cuvinte pentru tineri (XL): "În acest fel am cunoscut iubirea…"

luni, 8 iulie 2013

| | |



 




Se spune că „dragostea este oarbă”. Însă dragostea este un dar de la Dumnezeu, căci Dumnezeu dragoste este (I Ioan 4, 8). Dar, uneori, este oarbă, nu în sensul de a nu vedea cu adevărat firea celui iubit, ci în sensul că nu-l mai lasă pe om să-L vadă pe Hristos. Atunci nu este dragoste, ci patimă. Dar anevoios deslușește omul că niciodată cele rânduite de Domnul nu sunt în defavoarea noastră, ci minuțios așezate pentru binele nostru. Morala celor istorisite mai jos este că ceea ce te desparte de Dumnezeu te desparte de tine însuți.
 

"Acum cinci ani de zile Cineva m-a scos din întuneric. M-a târât practic, deoarece nu voiam neapărat să încep o altă viaţă şi nu ştiam ce va urma; îmi era teamă dar acest Cineva se pare că m-a luat în braţe cu o căldură inexplicabilă şi m-a acoperit cu dragostea Sa.

În cinci ani de zile mi-am dat seama că adevărul se află doar în Biserică. Că adevărul este El. Am realizat cât de rătăcită eram... Am realizat de asemenea că nimic nu se întâmplă fără voia lui Dumnezeu...Rugăciunea mea nu mai consta doar în patru cuvinte, ci în Paraclisul Maicii Domnului. Voiam să fiu cu adevărat o tânără ucenică a Născătoarei de Dumnezeu. Am primit cel mai mare dar posibil: un duhovnic. Un duhovnic-un far în întuneric-aşa cum îmi place să-l numesc... În aceşi cinci ani cu totul deosebiţi, m-am apropiat extrem de mult de părinte. Mă spovedeam de câte ori aveam ocazia deoarece Hristos îmi vorbea prin dânsul, mergeam după orele de la liceu la Biserică, să văd cum se simte părintele şi să-mi mai spună câte ceva. Conta pentru mine fiecare cuvânt. Fiecare binecuvâtare de la dânsul era pentru mine ca o aripă în plus.

Dar să nu credeţi că totul a fost sublim. Nu există viaţă duhovnicească fără încercări. Îmi amintesc în aceste momente de un citat extrem de real: ,,Dumnezeu pe cine iubeşte, încearcă."
După aceşti cinci ani însă...am căzut puternic. Din acest motiv am luat decizia de a scrie acest articol, ca voi, cei care-l citiţi, să nu faceţi greşeala aceasta. Ea ucide. Şi într-adevăr, eu am murit. Pentru că pentru mine o iubire neîmpărtăşită însemna a muri; a te stinge încet, încet, fără să te gândeşti la ce se mai poate întâmpla de acum înainte.

Da, am căzut puternic din cauza unui băiat. Începusem să mă rog puternic pentru el, deşi rosteam: "Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-l pe robul tău..." inima mea căuta nu doar mântuirea respectivului, ci mai mult iubirea lui. Râdeam la orice glumă făcută de el, vorbeam la telefon seara şi când ne vedeam la biserică sau în alte locuri, pentru mine era cea mai mare bucurie. Începusem să scriu articole pentru el, poezii publicate pe blog sau proză; credeam că ceea ce scriam îl va impresiona. Voiam să mă iubească măcar un sfert. Mă rugam pentru el şi la final îi spuneam Măicuţei Domnului: "Dă-mi un semn dacă e pentru mine". Nu ştiam că semnele de la Dumnezeu nu vin la comandă, când vrem noi. Dumnezeu nu e un vrăjitor şi niciun tonomat de dorinţe. Dar de fapt, Maica Domnului, îmi răspundea la rugăciune dar eram prea oarbă ca să mai văd ceva în faţa ochilor şi prea surdă ca să aud voia Domnului.

De la cuvintele ,,Dă-mi un semn dacă e pentru mine" am ajuns la aşa zisa "rugăciune": "Fă-l să mă iubească." Nu e de glumă cu aşa ceva. Eu nu înţelegeam că el nu era pentru mine şi nici eu pentru el. M-am revoltat puternic împotriva lui Dumnezeu pentru că nu primeam niciun răspuns la cererile mele disperate. Da, şi nu îmi este ruşine să mărturisesc, eram disperată. Nu mă rugam pentru ceea ce trebuia. Credeam că Dumnezeu are ceva cu mine şi îmi întoarce spatele fără motiv. Nu înţelegeam...Îi ceream note mari la şcoală şi le primeam, Îi ceream să se vindece cineva din familie şi se vindeca, dar faptul că Dumnezeu nu împlinea dorinţa mea amăgitoare m-a făcut să cred că El nu mai îmi vrea binele, ci răul. Eu aveam impresia că iubesc acea persoană, dar nu era o iubire ci pur şi simplu o genune creată tot de mine. Una adâncă. M-am supărat pe Dumnezeu şi pe sfinţi. Am căzut în aşa hal încât i-am spus o dată: "Tu nu mai exişti pentru mine".

Am vrut să mă rup de El şi de tot ceea ce înseamnă Ortodoxie. Am început să caut argumente referitoare la negarea existenţei lui Dumnezeu şi a oricărei divinităţi. Surprinzător, le găseam. Sunt multe scrieri ale unor filosofi atei, sunt multe persoane chiar şi în societatea actuală care "promovează" ateismul.  Au apărut întrebările: "Unde e El? Oare există El? Dacă da, de ce nu mă ajută?".

Două luni şi jumătate nu am vrut să mai calc într-o biserică. Îmi era teribil de dor de părintele meu duhovnic, dar ajunsesem să mă supăr până şi pe dânsul pentru că în mintea mea, credeam că nici el nu-mi doreşte binele. Am trecut prin clipe groaznice, nu are rost să "dezgrop" oarecum trecutul şi să le înşir aici. Renunţasem să fac semnul sfintei cruci, la rugăciuni, la post, la tot...Nu-L mai simţeam pe Dumnezeu, nu mai voiam de fapt să-L simt. Astfel, am rupt relaţia cu El.

Mi-au trebuit două luni ca să aflu răspunsul la rugăciunile mele. Două luni ca să descopăr că da, Dumnezeu există şi deşi eu nu mai voiam să aud de El, se pare că m-a tras pentru a doua oară la Lumină. Două luni ca să aflu de ce acel băiat nu a fost pentru mine, două luni ca sa aflu că Dumnezeu nu îmi dorea răul, ci binele. Două luni ca să realizez că nu ştiu să mă rog...

Am murit alergând după semne şi răspunsuri. Am murit dezlipindu-mă de El. Am murit crezând că dacă Hristos spune "Cereţi şi veţi primi" orice rugăciune nefolositoare îmi va fi împlinită. Am murit în clipa când mi-am dat seama că acel băiat iubea o altă fată, dar am înviat când am înţeles că Domnul are pe altcineva pregătit pentru mine. Am înviat când după aproape două luni şi jumătate am intrat în Biserică şi am înţeles că Hristos şi-a pus viaţa pentru mine. Ce poate fi mai mult decât aceasta...?

Am murit odată cu întrebarea: "De ce nu mă iubeşte?"
Am înviat şi în acest fel am cunoscut iubirea..."