Povestea melodiei care a salvat multe vieți, deși artista care a compus-o nu a dorit să o interpreteze

marți, 19 noiembrie 2013

| | |

de Kirsten Andersen, 23 octombrie 2013 

 
Caitlin Jane, o cântăreață de 26 de ani, nu și-a propus să-și dedice muzica luptei pro-viață. Chiar dimpotrivă. Deși a fost crescută într-o familie creștină și s-a considerat întotdeauna pro-viață, a declarat pentru LifeSiteNews.com într-un interviu recent că a fost intimidată de imaginea pe care mass-media a asociat-o activiștilor pro-viață, aceea de oameni supărați și înverșunați.
 
„Acest lucru mă făcea să mă simt inconfortabil”, afirma Caitlin „și cred că mi-am făcut o impresie falsă despre mișcarea pro-viață, considerând că la ea participau persoane negative. Văzând cum mass-media îi prezenta, mi-am spus <Nu vreau să am de-a face cu asta>”. 

Caitlin spune că și-a petrecut copilăria simțind o chemare pentru două lumi total diferite: pentru industria muzicii și pentru misionarism. „De mic copil mă gândeam la aceste două lucruri și mă întrebam oare unde îmi va îndruma Dumnezeu pașii în viață. Aveam mereu o strângere de inimă”, spunea Caitlin.

Însă după ce a intrat la liceu, Caitlin și-a găsit drumul, atât în muzică cât și în activism. Ea a găsit un grup local din Delaware dedicat rugăciunilor în probleme de legislație privind viața.

Pe când se afla în ultimul an de studiu, una din prietenele ei  rămas însărcinată. „Am fost foarte mișcată de situația ei. Atunci când am aflat, m-am gândit la ce aș fi făcut eu în locul ei?” Ca tânără femeie făcând parte din comunitatea creștină m-am simțit mișcată de cum se simt aceste femei influențate pe de-o parte de lume și de mesajul cu care vine ea: „Este corpul tău, este alegerea ta, este doar materie, este ușor, confortabil, scapă de el, asta este cea mai convenabilă opțiune” și pe de alta de Biserică, care îmbrățișează viața, dar în același timp nu oferă prea mult sprijin sau încurajare femeilor în astfel de situații. Mă gândeam cum m-aș simți condamnată mergând la biserică și arătată cu degetul. Ar fi într-adevăr o situație grea”. 

„Cred că problema asta m-a lovit dintr-o dată foarte puternic și cum în acea noapte nu am putut dormi, am scris aceste note, stând în pat”. Ele au fost prima schiță a piesei „Unborn”. 

„Când m-am trezit a doua zi dimineață mi-a venit inspirația pentru muzică”, afirmă Caitlin. „Ca și compozitor, acest lucru este extraordinar, deoarece să compui un cântec necesită de regulă multă muncă, și chiar am simțit cum Dumnezeu îmi dăruise acest cântec”.




Cu toate acestea, Caitlin încă ezita să împartă creația ei lumii. „La început nu am vrut să-l cânt pentru nimeni. Încă mă simțeam inconfortabil cu toată chestiunea pro-viață”. 

Însă, după ce i-a spus tatălui său despre cântec, a fost îndemnată să facă publică piesa. „Tata este un om integru și iubește adevărul. El mi-a spus: Dumnezeu ți-a dat acest lucru, așa că trebuie să îl cânți și să îl înregistrezi. Acum.” 

Ca urmare, Caitlin a găsit un prieten ce avea un studio care să o ajute să înregistreze în scurt timp, dar și o a doua voce, Nicolle Maurer, care să adauge adâncime piesei. A ales-o pe Nicolle în parte datorită experienței din viața ei - ca al nouălea copil al unei familii de imigranți afgani, care abia reușea să intrețină cei opt copii pe care îi aveau, Nicolle a fost dată spre adopție. Ca urmare, „ea este pasionată de viață”.

 

„O cunoșteam pe Caitlin din liceu”, a declarat Maurer pentru LifeSiteNews prin telefon. „Mi-a spus într-o zi: Am acest cântec și aș vrea să îl cânt cu tine”. Așa că am mers la capelă în campus și a început să îl cânte. Nu mai știu dacă m-a rugat să o acompaniez sau am început singură să cânt, armonizându-mă cu ea. Și mi-a plăcut mult piesa” 

„Alegerea ta este tot ce am
Vocea ta este singura mea șansă
Te rog păstrează-mă” 

Acestea sunt cuvintele din refrenul cântecului intitulat „Nenăscut”. Cântecul și clipul, care vorbesc despre o femeie aflată în fața unei sarcini neașteptate și despre decizia sa de a naște copilul, au câștigat încet publicul Youtube, cu peste 70,000 de vizionări. 

Caitlin spune că știe despre numeroși bebeluși care au fost salvați după ce mamele lor au văzut clipul, iar popularitatea cântecului i-a deschis oportunități pentru participarea la diferite evenimente pro-viață în întreaga lume. 

„Mă simt totalmente copleșită de Dumnezeu, de cum lucrează El, știind că eu doream să-mi ascund poziția pro-viață și cum acum El m-a așezat pe scenă.” 

Caitlin recunoaște că scena este locul în care și-a dorit dintotdeauna să fie, dar că „probabil mi-am dorit să transmit un mesaj ceva mai confortabil”. Dar pe de altă parte spune că și-a dat seama că „adevărul nu este întotdeauna confortabil, însă adevărul te face liber”. 

„Cred că învătățura din experiența mea este că trebuie doar să asculți de Duhul Sfânt, iar atunci când te cheamă spre ceva, să pășești cu siguranță pe acel drum, deși nu îți este cel mai confortabil”. 

Cât despre dilema ei din copilărie între visul de a deveni cântăreață și cel pentru misiune, Caitlin afirmă că simte că acum are ce e mai bun din amândouă. 

„Este interesant pentru că simt cum Dumnezeu a combinat cele două pasiuni. Am posibilitatea să fac misiune prin muzică și aceasta este o adevărată binecuvântare.”
 
Sursă: LifeSiteNews
Traducere: Catargiu Iulia Elena

  Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com