„Alege viaţa! Alege adopţia!”: Mărturii emoţionante de la Marşul pentru Viaţă ale copiilor adoptaţi şi părinţilor acestora

sâmbătă, 25 ianuarie 2014

| | |



WASHINGTON D.C., 23 ianuarie 2014 - Când susţinătorii pro-viaţă spun că îşi doresc să vadă sfârşitul avorturilor, adversarii spun adesea: Ei bine, aţi adopta un copil din aceştia? Mulţi dintre cei care au vorbit la Marşul pentru Viaţa din 2014 au răspuns la această întrebare cu un da hotărât, îmbrăţişându-şi copiii adoptivi de pe scenă, numindu-le eroine pe femeile care au ales să le dea viaţă şi descriind cum adopţia i-a ajutat să depăşească durerea avorturilor pe care le-au făcut.

Adopţia, o Decizie Nobilă! a fost tema celui de al 41-lea Marş pentru Viaţă organizat anual în Washington, precum şi a unora dintre cei mai cunoscuţi consilieri de familie ai Americii care au dat exemplu că adopţia poate insufla o dragoste intensă.

După ce Dr. James Dobson a fost prezentat de către fiul său adoptiv şi totodată co-prezentatorul evenimentului, Ryan, cei doi s-au îmbrăţişat călduros pe scenă, un moment ce a primit aplauze răsunătoare de la zecile de mii de oameni adunaţi pentru evenimentul din acea după-amiază de miercuri.

Mama mea naturală avea 17 ani”, a spus Ryan Dobson mulţimii. Nu era căsătorită. Nu avea iubit. Nu ştia ce să facă. Confruntându-se cu o sarcină neplanificată, familia şi biserica ei i-au făcut legătura cu un centru care susţine naşterea şi oameni exact ca voi şi-au deschis braţele către ea, i-au arătat dragostea lui Iisus şi i-au dat o alternativă.”

Sunt în viaţă astăzi datorită acestei mişcări”, a spus tânărul Dobson. 

Tatăl său a descris adopţia lui Ryan ca unul dintre cele mai importante momente din viaţa mea”.

Ryan Dobson a fost unul dintre cei doi care au vorbit şi care au fost adoptaţi datorită curajului mamelor lor - şi a consilierilor care le-au ajutat să aleagă viaţa.

Acesta este şi cazul lui Molly Ann Dutton, regina balului Universităţii Auburn cu numărul 100, care a alergat pe o platformă promovând adopţia ca o alternativă a avortului. În discursul ei de două minute, a spus că mama ei naturală a fost agresată sexual şi a fost presată să o avorteze pe Molly.

Primind un ultimatum să avorteze acel copil, altfel va trece printr-un divorţ”, tânăra femeie din California a găsit serviciul pentru copii Lifeline” în Birmingham, Alabama.

A intrat şi apoi a ieşit pregătită să mă dea spre adopţie”, a spus Dutton. Prin acea decizie, iată-mă acum, după 22 de ani, stând în faţa voastră.”

Nu doar asta, ci am avut şi şansa să împărtăşesc acest lucru cu 25.000 de colegi de facultate”, a adăugat ea. Când duşmanul are intenţii rele, Dumnezeu le foloseşte conform scopului şi dorinţei Lui. Sunt atât de binecuvântată că am şansa să fiu aici înaintea voastră.”

Dar binecuvântarea adopției se simte în ambele direcții. Nicole Peck din Campania Nu Tăcerii a descris cum un avort făcut în adolescență i-a distrus viața, o durere ce s-a intensificat când a aflat că nu mai poate avea copii.

A spus că, fiind o tânără atletă, cei care i-au făcut avortul nu au avertizat-o în nicio privință şi nu i-au dat altă opțiune decât să facă avort. Îmi amintesc foarte bine sunetul şi intensitatea aspiratorului”, a spus Peck. Mi-au luat banii, copilul şi stima de sine.” După avort, am crezut că viaţa va reveni la normal, dar nu am mai fost niciodată aceeași”, a spus ea.  


Au urmat zece ani de tentative de suicid. M-am simţit defectă, nedemnă de iubire, goală și atât de singură.”

Apoi a aflat că nu poate rămâne însărcinată. Infertilitatea a fost crucea mea”, a spus. Prin mila lui Dumnezeu, m-am căsătorit cu un bărbat minunat și am fost binecuvântați cu doi băieți adoptivi. Mamele lor sunt eroine pentru mine. Și-au născut copiii și nouă ne-au dăruit o familie.”

Ai ce să alegi, America! Alege viața! Alege adopţia!”, a spus ea.

Alegerea aceasta este făcută de un număr destul de mic de femei. Preşedintele Marşului pentru Viaţă, Jeanne Monahan a spus că se fac 64 de avorturi la fiecare copil dat spre adopție. 

Membra parlamentului Vicky Hartzler, ea însăși o mamă adoptivă, a subliniat : În 2007 au fost doar 18.078 de copii adoptați în Statele Unite, dar 1.2 milioane de copii nu au avut niciodată șansa să trăiască, să crească, să facă parte dintr-o familie iubitoare care îi așteaptă.”


Femeile care aleg să le dea viață copiilor ...ar trebui încurajate și sprijinite”, a spus Hatzler. Ele dau sensul unei familii. Eu ştiu. Asta s-a întâmplat mie şi soţului meu acum 14 ani, când o mamă curajoasă ne-a ales să fim părinții copilului ei.”

Faptul că atât de mulți americani tânjesc să adopte copii distruge unul dintre cele mai întâlnite puncte din industria avorturilor. Unele sarcini sunt neașteptate,  dar toți copiii sunt doriți”, a spus Hartzler. În prezent, unul din opt cupluri întâmpină dificultăți în conceperea unui copil. Și sute de mii stau la rând ca să adopte - femei și bărbați iubitori, care tânjesc să fie strigați prin cuvintele prețioase mamă” și tată”. Societatea noastră și conducătorii noștri trebuie să oprească susținerea avorturilor și să înceapă să încurajeze adopțiile”, a spus ea.

Traducere: Roxana Machidon


Căutăm voluntari care să traducă articole din engleză, franceză, spaniolă, italiană sau rusă. Pentru detalii puteţi scrie pe adresa: redactievremuri@gmail.com